אדמיניסטרציה היא לא מילה גסה – כך תנהלו עסק מצליח

ניהול הוא היבט מכריע של כל מבנה עסקי, מכיוון שהוא כרוך בביצוע של משימות ונטילת אחריות המבטיחות תפקוד תקין לאורך זמן. במאמר זה נדון כיצד לנהל משרד כחלק ממבנה עסקי, כיצד לשמור על הוצאות שכר על פי דוחות שעות העבודה וכיצד לבקש מהעובדים להוכיח שעות עבודה כדי לקבל שכר

ניהול משרד כחלק ממערך העסק

אדמיניסטרציה בראש ובראשונה, ניהול משרד כחלק ממבנה עסקי דורש תקשורת וארגון יעילים. זה כולל קביעת יעדים ומטרות ברורות, האצלת משימות ואחריות, ומתן עדכונים שוטפים לעובדים ובעלי עניין. 

בנוסף, זה כרוך גם ביצירת לוח זמנים ולוח שנה מובנים, שיכולים לעזור להבטיח כי יתקיימו מועדים וכי כל המשימות מסתיימות בזמן. לא סתם אומרים כי ניהול משרד זו אומנות ודורשת התמודדות בלחצים וריבוי משימות ולכן במקביל, חשוב לשמור על סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית על ידי טיפוח תרבות של עבודת צוות ושיתוף פעולה, כמו גם על ידי התייחסות לכל סוגיות או חששות שעלולים להתעורר.

הוצאות שכר בהתאם לדיווחי שעות עבודה

היבט מרכזי נוסף של אדמיניסטרציה הוא ניהול הוצאות שכר על פי דוחות שעות העבודה. משמעות הדבר היא שצריך לעקוב אחר מספר השעות של כל עובד, כמו גם לוודא את סכום השכר שהם צריכים לקבל. 

החדשות הטובות הן שכיום התחום של ניהול משרד מגלם בתוכו שימוש בארגז כלים דיגיטלי, גוון ומתקדם. אפשר למשל לבסס את הפעולה הבסיסית של התאמת הוצאות שכר לדיווחי שעות העבודה על ידי שימוש בתוכנות מחשב, או בשלל כלים נוספים המאפשרים מעקב מדויק של שעות עבודה – לרבות באמצעות תוכנת שכר שיכולה לחשב ולהפיץ אוטומטית את שכר העובדים. 

בנוסף, חשוב לקיים רישומים מדויקים של שעות עבודה של עובדים ושכר, אשר ניתן להשתמש בהם כדי לאמת את עמידה בחוקי העבודה והתקנות, כמו גם לפתור כל מחלוקות או סוגיות שעלולות להתעורר. אז בין אם מדובר על ספקים קבועים או רכש מזדמן, עבודה משרדית שכוללת התייחסות לסוגיות הרגישות של שכר היא חלק בלתי נפרד מהתחום של אדמיניסטרציה. 

אדמניסטרציה

הוכחת שעות עבודה ותשלום

רצוי לבקש מהעובדים להוכיח את שעות העבודה שלהם כדי לקבל שכר. בטווח הקצר, דיווח שעות עבודה מתבצע גם הוא עם תוכנות ממוחשבות. בטווח הארוך, ייתכן שיהיה צורך לבצע ביקורת או ביקורות קבועות על חישוב שעות עבודה של העובדים, על מנת להבטיח כי הם מדווחים במדויק וכי הם עומדים במדיניות ונהלים של החברה.

בחירה נכונה של מערכת נוכחות תחסוך למעסיק עוגמת נפש ותסייע להפיק דו”ח שעות עבודה בלחיצת כפתור. אם מדובר על משרד ביתי או עבודה היברידית של חלק מהעובדים, ניתן לשלב בין שימוש בשעון פיזי  לבין אפליקציה. כיום משרד בבית הוא עניין שכיח גם לטובת חישוב של שכר מינימום שעתי אז אין סיבה לחשוש. בנוסף, פרילנסר שמספק שירותים לחברות יכול ליהנות מהשילוב בין שעון נוכחות לעסק לבין דיווח מרחוק ואף להקל על הנהלת חשבונות של המעסיק שלו. 

לסיכום, אדמיניסטרציה היא היבט חיוני בכל מבנה עסקי וקריטית לתפקוד אפקטיבי של הארגון. על ידי יישום אסטרטגיות אלה, עסקים יכולים להבטיח שמשרדם יתנהל בצורה חלקה, וכי העובדים מקבלים פיצוי די על עבודתם.

צרו קשר

מאמרים נוספים:

timeneto

תן לנו לתת לך את הטוב ביותר עבורך. מלא פרטים עכשיו!